Subscribe via RSS

Fotografia reklamowa

Fotografia reklamowa polega na odpowiednim fotografowaniu obiektów, mających być przedmiotem reklamy. Celem fotografii reklamowej jest ukazanie danych przedmiotów w sposób jak najbardziej atrakcyjny i zachęcający do ich nabycia.

Zdjęcia reklamowe towarzyszą nam na co dzień. Możemy je znaleźć w różnego rodzaju katalogach, folderach, cennikach, prospektach reklamowych czy na bilbordach.

Zdjęcia reklamowe

Fotografia reklamowa stawia przed fotografem określone wymagania. Zdjęcia reklamowe powinny być wyraziste, a zawarty w nich komunikat – jasny i precyzyjny. W celu uzyskania optymalnego efektu, zazwyczaj robi się kilka wersji zdjęcia danego produktu i spośród nich wybiera się najlepsze i najbardziej sugestywne.

Zdjęcia reklamowe są zwykle zdjęciami bezcieniowymi i beztłowymi (lub z tłem gładkim i jednobarwnym). Wszystkie zabiegi, wykorzystywane w fotografii reklamowej mają na celu uatrakcyjnienie fotografowanego przedmiotu oraz wywołanie przyjemnych skojarzeń myślowych u oglądającego.

Kluczową rolę spełnia więc pomysł, aranżacja kompozycji, przestrzenna i kolorystyczna organizacja fotografowanej przestrzeni.

Równie ważna jest jakość zdjęcia. Zdjęcia reklamowe muszę być ostre, mieć dużą rozdzielczość, dużą gamę tonów oraz niezauważalne ziarno.

Do niedawna fotografowie reklamowi korzystali z aparatów analogowych (wielkoformatowych i średnioformatowych). Wraz z upowszechnieniem się fotografii cyfrowej, większość z nich korzysta obecnie z aparatów cyfrowych.

Jak zrobić zdjęcia reklamowe?

  1. Przed przystąpieniem do robienia zdjęcia, przygotuj szkic, zaaranżuj kilka wersji kompozycji.
  2. Używaj lustrzanek cyfrowych lub analogowych aparatów średnioformatowych i wielkoformatowych. Pozwolą one na pełne kontrolowanie wszystkich elementów obrazu i w rezultacie na wykonanie zdjęcia bardzo dobrej jakości.
  3. Używaj obiektywów o stałej ogniskowej.
  4. Pracując w studiu, korzystaj z lamp błyskowych. Unikaj oświetlenia artystycznego, dającego głębokie cienie i półtony. W fotografii reklamowej przedmiot powinien być oświetlony równomiernie.
  5. Zastanów się nad jak najkorzystniejszym ustawieniem fotografowanych przedmiotów i zapewnieniu im atrakcyjnego wyglądu. W tym celu użyć możesz podpórek, spinek, żyłek do podwieszania, zamrażarek, spryskiwaczy, etc.
  6. Nie rób zdjęć przy pełnym otworze przesłony.
  7. Wszystkie fotografowane elementy powinny znaleźć się w obszarze ostrości obrazu.
  8. Stosuj tło (najczęściej jednobarwne i gładkie), które nie będzie kolorystycznie zbliżone do fotografowanego obiektu . Wyraźnie oddzielaj główny obiekt od reszty elementów kompozycji.

 

Dodaj komentarz